Příliš vysoký obsah omega-6 a naopak nedostatek omega-3 ve stravě může mít neblahý dopad na vaše zdraví, ale udržet vyvážený příjem těchto esenciálních mastných kyselin bývá náročné. Zinzino však přišlo s řešením. V rámci iniciativy Balance, na níž spolupracujeme s norskou firmou Bioactive Foods, nabízíme zákazníkům jednoduchý způsob, jak si ověřit, která kyselina jim chybí a která přebývá. BalanceTest obsahuje sadu pro domácí odběr vzorku, který je následně odeslán k analýze v akreditované laboratoři. Z výsledků se zákazník dozví, jakou hladinu omega-3 a omega-6 kyselin má, a podle toho může upravit jejich příjem. K tomuto testu pak Zinzino nabízí širokou škálu doplňkových výrobků, jako například oleje a tobolky, jejichž užívání pomáhá dosáhnout doporučených hodnot.
Podle Daga Pettersena, CEO společnosti Zinzino, si test už získal značnou oblibu na severoevropském a americkém trhu. „Zásadním způsobem mění lidem životy. Je to skvělé. Doposud jsme analyzovali hladinu omega-3 a omega-6 u přibližně 145 tisíc lidí a na základě těchto informací vidíme, jak se hodnoty liší v jednotlivých zemích a trzích. To nám pomáhá při vývoji produktů vhodných pro tu kterou zeměpisnou oblast.“ Zinzino bylo založeno v roce 2005 a firemní motto zní: „Snažme se každého inspirovat ke zdraví a bohatství.“ Společnost sídlí ve Švédsku, kde na základě vědeckých poznatků vyvíjí své hlavní produkty.
Zinzino se především zajímá o prosazování zdravé konzumace esenciálních mastných kyselin. Pro distribuci volí metodu přímého prodeje, která umožňuje příjemnější, individuální přístup, ať už se zákazník se Zinzino seznamuje osobně, ve skupině, nebo třeba na domácím večírku. Za posledních deset let vybudovalo Zinzino robustní síť nezávislých partnerů, díky níž rozšiřuje pole působnosti a seznamuje veřejnost se svými zdraví prospěšnými výrobky. Dag ve firmě působí přes pět let a výrazný růst podniku sleduje z první ruky. „Je to skvělé dobrodružství,“ říká.
„Ve světě najdete hodně společností, které rychle rostou, ale náš rozvoj je k mé radosti udržitelný. Můžeme tak vyplácet peníze akcionářům a investovat do budoucnosti. Dnes máme vlastní výrobnu a své produkty sami vyvíjíme, kdežto v minulosti jsme ostatním firmám dělali distributora. Hodlám pokračovat v pozitivním směřování dosavadního růstu, který je základním kamenem společnosti. Růst máme v krvi a přináší nám výhody. Můžeme díky němu nabídnout lepší ceny a vyrábět ve větším měřítku.“ Zinzino se aktuálně soustředí na rozšiřování do dalších zemí a vývoj nových produktů. „V obou ohledech plníme svou vizi, která nás do budoucna povede k úspěchu,“ neskrývá Dag optimismus. „Musíme růst a udělat pro to všechno. Před třemi lety jsme expandovali do USA a zkraje letošního roku jsme se dostali do Německa. To je dobrý začátek. Dalším krokem je rozšíření do všech zemí Evropské unie, což k současným čtrnácti zemím přidá dalších osmnáct.